****GRONLUNDS BLOGG****

ingen bra start på dagen.... +

Kategori:

 
 
Ingen bra start på dagen, min vän och mentor Bengt Oscar Gullesjö har avlidit. Känd i Skellefteå som fd dynamiskt oppositionsråd, men även för sitt brinnande intresse för fotboll. Känd i övriga Sverige för hans rättvisekrav som advokat, men även som en stor fotbollsledare i svenska fotbollslandslaget! Jag hade förmån att jobba med BO under Skellefteå-AIK-fotbolls svåra tid i mitten av 90-talet där han gjorde en insats som aldrig har premierats, en tid när klubben (AIK) var timmar från konkurs och vi som satt i styrelsen fick löpa gatlopp i pressen!!
Rest in pease, Bengt Oscar Gullesjö, jag hyllar dig med en låt jag vet du gillade, jag glömmer aldrig dina frukostmackor på Strandgatan i Skellefteå, en tid, när vi tog oss tid, och när du tog dig tid, när vi hade det som allra svårast i Skellefteå AIK fotboll.
 
Kommentera inlägget här: