****GRONLUNDS BLOGG****

Lunchen?

Kategori: Mat & Bak

Ja, lunchen på väg att bärgas, fiskebåten i Lommabukten är på väg att hämta nattens fångst som levereras direkt till Fiskboden i Lomma, vilket starkt rekommenderas som lunchresturang, alltid färsk fisk där med andra ord.
 
Men jag måste erkänna en brist i mina kunskaper, att förutom torsk så finns det så många konstiga "plattfiskar" här som jag, som gammal norrlänning inte har en susning om vad de heter!
 
När vi ändå talar om okunskap så måste jag erkänna ett fel till som jag haft. Lommabukten där jag och hunden H promenerar så ofta och som jag i många inlägg på bloggen kallat Kattegatt är inte Kattegatt utan Öresund. Detta skyller jag också på min norrländska uppväxt!
 
God morgon Sverige, man blir aldrig för gammal för att lära!
Messenger - Emoticons - 1508537

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: