****GRONLUNDS BLOGG****

Sensation i växtriket!

Kategori: Borgeby Naturruta

 
Är inte känd för gröna fingrar, särskilt med blommande växter som alltid haft korta livscykler i mitt hem.
 
I vintras gjorde jag ett ryck, kastade några "risbuskar" ställde ner några fjolårs-pelargonier i källaren och glömde bort dem snabbt och begav mig till en så kallad auktoriserad blomsterhandlare och sa att jag ville ha ett par blommor som inte blommar.
Efter visst dividerande, främst från expiditen, enades vi om ett par modeller av Kalatea, alla under 100 kr, för jag är ju prismedveten... -fråga mina vänner...hahaha.
 
Förra veckan upptäckte jag att en av Kalatea;n, vad jag trodde, skulle få nya blad eller skott eller vad man nu kallar det men till min fasa upptäckte jag i veckan, den börjar ju blomma!!
 
-oerhört svårt att få den att blomma, "det finns inte på kartan" sa expiditen, ... och ett föraktfullt "lycka till"  fick jag när jag lämnade affären. 
 
Så summan av kardemumman är ju att nu har jag ett par blommor med kort livscykel igen.
 
Pelargonierna i källarn då, jo de växer som aldrig förr!
 
God morgon Sverige, hmmm, gröna fingrar var det...
LOL Emoticons   
Kommentera inlägget här: