****GRONLUNDS BLOGG****

- tänt var e´ här.....

Kategori: #Torrevieja

- oj så underbart och billigt blev det också och nu känner jag mig lugn men det blev ingen test igår kväll för det var sååå varmt ute!
Fyndat, exkl gasflaska, på en möbelaffär av alla ställen och allt, inkl demonstration på spanska!
Gasflaska ja.... det var ju det och för att äga en gasflaska ska du ha "avtal" med en leverantör så efter en hel del jagande blev det en bensinstation, och avtal fortfarande.... (undrar ibland vad jag skriver på?) utan ett ord på engelska i retur!
 
En seger som smakar, efter mycket konversation, mycket smicker av handläggare (jo jag kan det ibland!) så fick vi igenom SINK-skatt och hör och häpna, från 01 feb 2016 trots att vi inte varit Residencia längre tillbaka än 15 sep i år!
Jag bara älskar SKV..... undrar om finansministern älskar mig......
 
- på förekommen anledning av råttinvationen i Stockholm innerstad meddelar Naturvårdsverket i samråd med Värmland JVO och Dalarna JVO att 4 råttor får avlivas på Södermalm, 3 st på Östermalm och 2 st på övriga statsdelar.
Beslutetet är enhälligt fattat med hänsyn till artens fortlevande och kan ej överklagas!
 
kallast / varmast i går i Torrevieja: 12,8 /  17,9 grader 
 
God morgon Sverige!
 
 
Kommentera inlägget här: