****GRONLUNDS BLOGG****

- en ny och dyr dag....

Kategori: #Torrevieja

Skröt ju nyss om min kära Mitsubishi men det är reviderat nu! Kände redan när jag hämtade den på flygplatsen att den var lite "sunkig" att starta och i förrgår var den fullständigt död och då startade hjärnan, inkl jakten på "nåt" hjälpmedel
En promenad en bit bort och jag hittade en hightech batteriladdare a´ 72 € och laddade (enligt instruktionsboken) enligt högra bilden! fortsätt...
 
... och den var lika död i går morse! I väg till "Pirelli-grabbarna" (ett tips) och inhandlade ett nytt batteri a´ 63 €  och de tyckte så synd om mig att de lånade mig en privat kundvagn för att släpa det tunga batteriet de 700 m jag hade hem!
Och "klick"... en 1/2 timme senare så var det som vanligt igen.... och vi kan koncentrera oss på golf igen, hahaha...
 
- elkabel från sovrumsfönstret till bilen på gatan, det var en ny upplevelse för spanjorerna.......
 
- ytterligare 7 statliga myndigheter ska flyttas ut i landet från Stockholm, äntligen en framgång för sosse-Löfve´n, men handen på hjärtat, var inte alla partier överens om detta i "Landsbygdsutredningen" ? (säg den glädje som varar för evigt...eller åtminstone en millisekund!). och som det inte räckte: Finansborgarrådet Karin Wanngård (S) uttrycker "kompetensbrist" när myndigheter flyttar ut i landet!!... låter nästan som den gamla historien om AKB och att "Stockholmare är smartare än lantisar"...... utvisningsbåset nästa!  
 
- sparkade Emma Lennartsson, Löfven´s närmaste medarbetare, antingen är hon totalt intelligensbefriad, vilket är allvarligt nog, eller så är hon ett offerlamm, fortsättning följer...  
 
kallast / varmast i går i Torrevieja: 22,4 /  27,6 grader.... badtemperatur: 26,4 grader...
 
Buenos días Suecia!     
Kommentera inlägget här: