****GRONLUNDS BLOGG****

- den evige pessimisten!

Kategori: #Torrevieja

Grattis Skellefteå, my home town!.... till well-done-job men "bara" det inte blir som Pajalagruvan där även de rödaste av röda kommunister blev plötsligt "kapitalister"  i byn, satsade de sista besparingarna och allt gick åt h-vete!
Kapitalbehovet är enormt och en av de som redan investerat lite grann är statliga Vattenfall men där lär ju inte finnas kvar så mycket kapital efter tidigare Näringsministern Maud Olofsson (C) vidlyftiga affärer med holländska NUON!
 
 
Jakthärvan i Norrbotten.
 

NSD Live: Skallen hittades i frysen

 
I tidningsvärlden finns nåt som heter "rubriksättare" och det här ovan är veckans sämsta, NSD i går, angående Björnhuvudet som hittades i en frysbox hos en av de åtalade tjuvjägarna. Vem kvinnan i bild är vet jag inte för NSD är en stängd (prenumeration) nättidning, men förmodligen nån av åklagarna.
Gör om gör rätt tidningsmurvlar!
 
- jag hoppas verkligen min tveksamma inställning till etableringen av Northvolt är fel....
 
- gubbslemmet inom kändisvärlden darrar nu efter alla avslöjandet om våldtäkter och allmänt tafsande i #METOO.... Fredrik Virtanen, Martin Timell, Jan Guillou, förmodligen bara toppen på isberget...
 
- veckans loser: Katalanska ledarna som ordnade omröstande, helt olagligt för ett självständigt Katalonien, nu förlorar de allt självstyre de haft!  Vivir españa...... 
 
- Viktväktarna?... jo jag är lite slavisk när jag sätter igång men jag går inte på deras hallelujamöten.
minus 4,7 kg hittills, säkerställt som en bidragsberoende forskare skulle uttryckt det.
 
- kan inte sluta beundra detta lag från det gömda/glömda Norrland, Östersund fotboll. oavgjort, vilket dessutom borde varit seger mot Atletic Bilbao, topplag i spanska ligan, det imponerar .... ni borde vakna och tänka till, AIK, DIF, MFF med fler....
 
- en till golffri dag idag.... 
 
kallast / varmast i går i Torrevieja: 17,8 /  23,6 grader.... badtemperatur: 25,8? grader...och nu tror jag vill lägger ner "badtemeraturen", de verkar ha sluta mäta....
 
Buenos días Suecia!   
 
Kommentera inlägget här: