****GRONLUNDS BLOGG****

säsongavslut................

Kategori: #Torrevieja

En rondell någonstans i Spanien? lite suddig bild men...... ja de är annorlunda, de är påkostade och de är vackra, det är dessutom inte så mycket förbud i de förbannade rondellerna, man kör "efter" förstånd" ...... vilket naturligtvis inte alltid är givet.....
För övrigt är vägnätet utmärkt i det här landet, det finns motorvägar i massor och ingenstans är det "tjälskott".....
 
Ska vi då summera (golfåret 2018)?, jag har betalt ungefär 120 Euro i "bara" försäkringar för att inte "nåt fönster, nån spelare, nåt dödligt föremål ska gå i krasch" och.... en sprucken bakdel på en Buggie är väl  allt och okay?....
 
Vi summerat året:
- årets miss: Elitloppet i TV, jag var på golfbanan!
- årets missade glädje: flaggan på 14e korthålet på Mar Menor och jag trodde jag var på väg att göra mitt första "hole in one", 1 dm fattades!
- årets väntade  flopp: Skellefteå AIK hockey.... say no more..... och de otrogna (de flesta) supportrarna drar vidare.....
- årets "kom hem:" min sommar i Svadaberg, det andas lantluft, det andas barndom, det andas riktigt riktiga vänner! 
- årets skada: en hälsporre, och den är besvärande!
- årets farmacepter: alldeles i närheten..... och de är underbara, och de jobbar på min hälsporre.....
 
Ska vi då sammanfatta det bästa med golfåret:
1) Lo Romero, i "distriktet" Alicante, den absolut mest välskötta banan med en himelsk utsikt från 10e hålet!, dessutom trevligt, förrutom 18e ö-hålet, 19e hålet med en fantastiskt personal... gör inte saken sämre
2) La Finca, i distriket "Alicante", brett fint, alltid välskött, svårt för en medelgolfare, men en upplevelse...
3) Vistabella Golf, fortfarande "distrikt Alicante är som  bjuder på "vallar" och hur än snett du slår så rullar allt "in"..... som gjort för en hög handikappare.....
 
-att få en 60-gradare att fungera 30 m från "hålet" är som att lyssna på Eva Cassidy och är lika ontänkbart som...... ja vad då?...... eller?...  2 ggr igår.....
 
- Bubblare) Hacienda Ricquelme Golf (Murcia), Villa Itana (Benidorm) med fler....
 
- årets bästa.... tyverr negativt..... jag skiter fullständiskt i alla ICKE kompetenta svenska politiker!
 
- I övrigt" ?  finns inget att klaga på, ja... det ska vara Löfven då.... men vad är alternativet?  
 
GOTT NYTT ÅR! ... det blir bara faan så bättre med åren... trots åldern...
 
kallast / varmast i Torrevieja i går:  12,5 / 17,7 ..... i havet 14,9 grader
 
 
 
Kommentera inlägget här: