****GRONLUNDS BLOGG****

världens vecka......

Kategori: #Torrevieja

- ja jag ska väl egentligen inte klaga men..... jag är less på min utsikt från balkongen! 5 år sedan "pengarna" tog slut över skrytbygget "shoppingcenter" som skulle bli där och när pengarna tar slut så är det verkligen slut i det här landet!..... just nu är det några fåntrattar som göder fler katter där!
 
Många golfkompisar /jobbarkompisar på ingång från Stockholm idag, 3 dgr intensivt spelande, det här blir hett men roligt..............  
 
- "Pär Nuder", behöver jag säga nåt mer om "grottande" "smaskande" sossepolitiker.... att SVT inte avslöjar varför  de inte säger allt... "o skame"...., det handlar om DIN "dumburken" i DITT vardagsrum.... du är faan ett Pucko om du bara lutar dig tillbaka!!!  fatta nåt!......
 
- förbannade politiker med den där Morgan Johansson i spetsen, nu har vi 150 IS-terrorister tillbaka i Sverige, 150 st nya på G, de som till väntas tillbaka och SÄPO säger att de har koll på dom?...... tror du det?....  är du så enfaldig..... jag är bekymrad för mina barn och barnbarn som bor i "storstan", mycket bekymrad! Jag hade en plan att återvända till "hem" för om ca 10 år men..... jag har ändrat mig....definitivt
 
- apropå  annat... kan vi inte veva tillbaka till början av 70-talet, även som nu,  en tid när "allt" var fritt... och kan inte du som jagar livet över ditt och datt och.... kanske mår inte särskilt bra, men kanske också inser att grödorna odlas utanför storstan, men bara nu relaxe..., koppla av lite och lyssna...  jag bara undrar efter alla dessa år....har jag, var jag vad jag vet, stoppat hörlurarna i öronen!....LEV VÄL du i det socialdemokratiska Norrland, ingenting.... absolut ingenting kommer att bli bättre.... historien säger det, du får fortsätta vara sosse så mycket du vill men så är det bara...
 
 
 .... du stressade, kan väl knäppa på och fundera vidare...  
 
- apropå skolkande 9,e klassare typ Klimat-Greta.....  jag har fått en ny miljöfarlig "buling" på axeln..... vad ska jag göra.... klimat-Greta?, hjälp mig....   eller ge mig möjlighet till Nobels Fredspris....
 
- egentligen.... gud vad jag är trött på dig norrlänning,  du sitter på makten, du gnäller "bara" lite.... och du är så-in-i-helvete- enfaldig! res på dig!.... du har makten över riket om du vill....
 
kallast / varmast i Torrevieja i går:  14,4/ 17,7 ..... i havet 15,4 grader
Kommentera inlägget här: