****GRONLUNDS BLOGG****

Bara 6 dagar kvar till avfärd!

Kategori: Pensionärslivet

 
Ingen ska hitta några spår av mig efter jag flyttat, det har jag bestämt.
Det viktigaste ligger ovanpå, nämligen hårddisken och inte ens Bill Gates kommer att få igång den igen, ja ingen av alla dataexperter i alla filmer och kriminalserier på TV heller...
 
 
Det går inte alltid som man tänkt sig när man flytt-röjer. Äggen (av misstag på golvet) skulle ju räcka hela veckan men nu blev det ju inte så! 
Som kommande förtidspensionär planerar man ju noggrant numera: kommer toapappret räcka veckan ut? kommer jag att behöva köpa "bara" ett 6-pack ägg, eller hemska tanke, måste jag köpa ett 12-pack?
En liters grädde eller räcker det med en noll-femma? hmmm, oliver;n kommer att bli över, kan man byta bort den mot nåt annat med grannarna?
 
**Apropå budgeten, gör om gör rätt Magdalena Andersson! 
God morgon Sverige, livet blir ett enda kalkylerande som fattig-pensionär.  Messenger - Emoticons - 1508619
 
 
 
Kommentera inlägget här: