****GRONLUNDS BLOGG****

-ren försiktighetsåtgärd.....

Kategori: Torrevieja/Sverige

 
... eller fobier?....men, en natt såg jag en bagge på toa, dock inte kackerlacka men snabbfotat ändå!
För övrigt börjar kackerlackorna vakna och man ser dem på gator, restauranger och i affärer och de ska faen inte in hos mig därför en list med borst längst ner på ytterdörren, en dörr som är deras sista forcering. (tror jag?)
Att listen är fel färg spelar mindre roll, jag ska bara vinna kriget! 
 
 
"Lika barn leka bäst", en, drygt ett år och den andra ca 80 (hund)år och det är en kamp om en blå boll.
Utspelar sig på söder i Stockholm och dit ska jag om ett par veckor, det ser jag fram emot!
 
För övrigt:.... förstår jag inte,,,,, varför flyr inte Ukrainarna från östeuropa västerut mot EU, från krig och elände medans syrianer tar hem och hushåll med sig och flyr över Medelhavet?
 
God morgon Sverige!

KOMMENTARER:

  • Krister Koch säger:
    2016-04-08 | 07:26:43

    Hej Ulf

    Otroligt fin bild på Dagge och Heckla.

    Nu är våren starkt på gång här hos oss. Jag såg den första Tranan igår, Tofsvipan kom Påskdagen, Kåltrasten hörs liksom S/V Flugsnappare, du skulle höra hur det låter här uppe hos n´Egon.

Kommentera inlägget här: