****GRONLUNDS BLOGG****

-far å flyg.....

Kategori: Torrevieja Blandat

 
Ofta tar jag bilen och åker ut på landet vid La Mata och då kör jag förbi den här gården.
Gubben som bor där brygger vin, odlar citroner med mera och säljer och ibland önskar jag att jag kunde spanska så att även jag kunde stanna av, köpa nån vinflaska, (säkert inte speciellt gott), och som så många andra gubbar sitta där ett tag och ljuga!
 
 
Nåja, åter till verkligheten, här landar jag i eftermiddag efter en flygtur ut över havet, gissa var?
 
*74.000 asylsölande i arbetsför ålder kom till Sverige i fjol, 496 st fick jobb och politikerna tjäbblar om "vad göra" för dessa stackare men inte ett ord från politikerna om Sveriges 320.000 långtidsarbetslösa medborgare varav många är utlandsfödda? 
 
*svensk speedway, när ska man börja leva MED sina tillgångar?
 
God morgon Sverige! 
Kommentera inlägget här: