****GRONLUNDS BLOGG****

- only in Spain...

Kategori: Blivande Spanjor

Marknadsdag igår som vanligt och man har ju lärt sig...... parkera aldrig i närheten av marknadsgatorna för då är du instängd, nää,,,, helst långt ifrån för det ser ut så här på en sidogata till marknaden.
Kl 00.00 natten mot fredag och då står de där, "bärgningsbilarna" och brummade som den värsta Formula I,  starten för då flyttas alla bilar som står på marknadsgatorna och de kan senare med fördel lösas ut hos "lokale police" till den netta summan av 150 € !... men det är små problem i det här landet... 
 
Jo-tamme-fan, jag tror efter 3; eller 4;e? besöket på Comunale i Torrevieja har jag alla papper på plats för att bli "recident".
Köplappssystem med 4 val, A-B-C-D och jag chansade på B = Cerificate och,,, Bingo!! det var rätt, tror jag... för av 8 bås med handläggare var 6 olika personer inblandade i mitt ärende på väldigt brooken english men till slut fick jag hårdslående stämplar i bästa ryska stilen på 4 papper.
Nu återstår bara "locale police, ett nytt besök hos Comunale samt, inte minst, en faktura från min svensk/spanska juristbyrå innan jag blir spansk skattebetalare! Hej & Hå!
 
God morgon Sverige, bara +28 gr i går....
Kommentera inlägget här: