****GRONLUNDS BLOGG****

- så var det på La Serena!

Kategori: #Torre3

- faaan, vatten över allt, men vi (vissa) överlevde utan skam i kroppen!
Gäller att vara taktisk (inte min styrka) men det var ok, avgjordes till min nackdel på sista hålet..... men 2a av 4a är ok....
Mkt vatten att passera, 16 av 18 hål är "vattenhål!.... och kom inte där med din bandyklubba och tro att allt är ok!....
 
- har du i går kväll sett den slutliga uttagningen i SVT till "Eurosongtest" så.... har du fallit otroligt mycket på min skala!..... 50 miljoner skattepengar kostade det (jo, det är dina skatte pengar!) och det har kostat på din skattesedel.... och då frågar min sig, hur fantastiskt är det inte i stället få höra en opera från..... nån annan kanal....
 
- "we take Berlin" som Leonard Coaen sa, eller... kanske åtminstone tjuvmarknaden på söndag i dag i Guradamar.... ja just det ja! I går!, en opera från "Glada Änkan".... mycket bättre alla dagar i veckan..... SVT....
 
- du är blåögd, du är enfaldig, du är så jävla mån om att vara politiskt korrekt i ditt (PK) "lilla" land..... och om du tittar på Eurivision Song Contest.... och kanske nån/många ansvarig på SVT håller med dig....
 
- men hallå!.... staten (Vattenfall) behöver en tekniker till Stora Lulevattnet uppeå i Luleå älv, nån som servar , nån som smörjar kugghjulen, nån som du får TV-bilden från och som leverar strömmen söderut...... nån som egentligen har tidigare kometens men behövs inte... typ politiker!... dämningarna spricker annars.... "vi fixar det" .... jag är besviken, jag är besviken på alla sosse-styrsa kommuner i norra Sverige, jag är så djävla beskvikna på er som "jobbade" med att arbetarna  skulle få det bättre, men.... glömde ni inte nåt där?... 
 
- men numera du är du bara så PK, du är säkert i nån skyddad värld, nånstans bland "eliten" i storstan, nån som tycker som alla andra,  du har ingen egen åsikt.... men sanningen, i det praktiska kommer att hinna ikapp dig! 
 
- det finns en anledning till att jag flyttat till Spanien, inte speciellt billigare skattemässigt men allt är ärligare...
 
kallast / varmast i Torrevieja i går:  13,7 / 20,6 ..... i havet 15,3 grader
 
 
 
Kommentera inlägget här: