****GRONLUNDS BLOGG****

Lång, riktigt lång långfredag.......

Kategori: #Torrevieja

Ovanligt dåligt väder i Torrevieja denna påskhelg, all golf inställd tills vidare, för det regnar,.... och inte lite heller och det är som min pappa sa..... "allt vatten ska till havs" och det betyder att man trafikerar inte gatorna närmast stranden!
Jag tycker synd om alla Madrid-bor som firar påsk här, och de är många med lägenhet här!,.... solstolarna kommer inte till användning, jag lovar!
40 mm regn idag enligt Pohlmans SMHI!
 
- Hela Sverige har just nu bättre väder än Costa Blanca!
 
Sverige mot särskrivningar:
 - har han (vägra ordet hen) ens licens för detta?  
 
- Forskare har lyckats återskapa vissa funktioner hos grishjärnor flera timmar efter grisarnas död. Fyndet, som anses banbrytande, ger hopp om att en dag kunna transplantera hjärnor.
...... så det finns hopp fortfarande Stefan Löfven!  
 
- ett handslag är ett handslag i Spanien, har man kommit överens om nåt är det så, jag har otaliga bevis över det, här är det ingen som filar ointresserad på naglarna bakom disken, ingen som ser en "affär" som en omöjlighet!
Behövs egentligen inte ett handslag heller, det räcker med ord... min spanske bilhandlare säger alltid när jag ringer om nåt jag vill fixa..... "no probleme", come,come, we fix it....  fastän garantin gått ut för länge sedan!....  -jag älskar verkligen mentaliteten i det här landet! 
 
- dagvattenbrunnar existerar inte här, allt vatten ska bara rinna till havs!
 
-kallast / varmast i Torrevieja i går:  15,0 / 17,7..... i havet 16,4 grader
Kommentera inlägget här: