****GRONLUNDS BLOGG****

Bor du i limpbältet eller i paltlandet?

Kategori: Mat & Bak

Det är ju frågan det? En burk surströmming har jag på förvaring i kylskåpet hemma i Skåne sydväst, vilket är bra så långt, men vem jag ska äta dem med är fortfarande skrivit i stjärnorna för de frivilliga är frånvarande!
 
Men jag längtar för övrigt så förtvivlat efter en gammeldags hederlig "Parisare" men min snabbköpskassörska har inte en susning om vad jag frågar efter, hon tror det är nån form av hamburgare och där avslutar jag förfrågningen för hennes dialekt-skånska är inte det lättaste.....
 
I den här landsändan pratar de bara svartsoppa, spettekaka och gåsamiddag, fullständigt vidrig mat & bak!
 
Tydligen har vi väldigt olika mattraditioner i vårt avlånga land och här kan du läsa mer: http://tidningenland.se/bor-du-i-limpbaltet-eller-i-region-flaskfars-se-kartan-over-vart-avlanga-matland/
 
God morgon Sverige, Parisare med  bostongurka, senap och ketchup var det.......
 
Kommentera inlägget här: