****GRONLUNDS BLOGG****

4e gången gillt!

Kategori: #Torrevieja

- har du försökt säga upp ett spanskt abonnemang på internet?, nää och gör inte det som jag gjorde för det är nog meningen att det inte ska gå att genomföra, ta hjälp av en spansk konsult oberoende vad det kostar!!
Vodafone.... alldeles för dyrt, pang på rödbetan och jag besökte i tur och ordningen  Vodafone i: Carrefour-Habaneras och centrala sta´n, alla sa "call office" så jag ringde call the office, mkt knapptryckning på mobilen och, till sist.... akllököfjoudyiu llökdlö..... ungefär så,,,, ingen engelska där inte...
 
Till sist, desperat.....min grann-fröken i trapphuset, och så närmast knästående och be om hjälp..... duktigt engelsktalande dessutom, och det tog "bara" 15 min och jag var off mitt kontrakt med Vodafone! Done.....
 
Jobbiga dagar ja, för en pensionär..... vi söker nu gemensamt en billigare internetleverantör, det blir grande !
 
- när jag ändå var på en av dessa butiker så frågade jag helt försynt om min "apple" laptop, den med en öl i "programmet var nåt att laga..... "shure" come, come wit It... sa han direkt..... faan vad jag tror på det men de är fantastiskt "hjälpsamma" i det här landet (när det handlar om pengar!)..... även om de inte lyckas med allt!  😆
 
kallast / varmast i Torrevieja i går:  13,0 / 16,1 ..... i havet 15,2 grader
 
Kommentera inlägget här: